نکات مهم در خرید اسباب بازی
نکات مهم در خرید اسباب بازی | اسباب بازی سنین مختلف

چه نکاتی در خرید اسباب بازی،اهمیت دارد؟

خرید اسباب بازی چه به صورت آنلاین و چه حضوری ، یکی از هزاران دغدغه ی خانواده های صاحب فرزند است. خواه آن اسباب بازی برای فرزند ما باشد و یا یک هدیه برای کودک عزیزی که میشناسیم! در این مقاله سعی داریم  تمامی نکات مهم در خرید اسباب بازی مناسب  را بیان کنیم.


لزوم حساسیت در انتخاب اسباب بازی


اسباب بازی ها بخش بزرگ و مهمی از زندگی یک کودک را به خود اختصاص داده اند. بچه ها با بازی کردن در واقع به نوعی خود را آماده ی زندگی پر چالش بزرگسالی میکنند ومهارت و استعداد های خود را پرورش میدهند . بنابراین نوع اسباب بازی و بازی کودکان در شکل گیری و رشد شخصیت آینده ی آنها بسیار اثر گذار خواهد بود. ما به عنوان والدین و یا حامی کودکان ، باید درمورد تمام مواردی که آینده کودکمان را تحت الشعاع قرار میدهد ،حساس و نکته سنج باشیم. چه بسا چیزی که کودک ما در شبانه روز بیشترین ارتباط را با آن دارد ، یعنی اسباب بازی.


نکات مهم در خرید اسباب بازی


امروزه به دلیل تنوع بالای اسباب بازی ها و بالا رفتن سطح اطلاعات و آگاهیمان در مورد اهمیت دوران کودکی، انتخاب مناسب ترین اسباب بازی برای فرزندمان کمی دشوار تر از گذشته است.


در هنگام خرید اسباب بازی فاکتور های مختلفی باید در نظر گرفته شود .

که عبارتند از :
سن ، جنسیت، شخصیت و کاراکتر کودک، نیاز ها و توانایی های کودک ، کیفیت و قیمت اسباب بازی و…

اسباب بازی مناسب سنین مختلف

یکی از نکات مهم در خرید اسباب بازی فاکتور سن است. زیرا کودکان در سنین متفاوت نیاز ها و توانایی های مختلفی دارند که باید از طریق بازی ها و اسباب بازی های متفاوت ، شناسایی و تقویت شود.

 نوزادان بعد از تولد تا سه ماهگی ، دید کامل و کافی ندارند و در این سن ، دستگاه بینایی و عصب های مرتبط به آن درحال رشد و تکامل است . بنا براین باید اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که به تقویت بینایی آنها و درک وجه تمایز اشیا توسط نوزاد کمک کنند. معمولاجغجغه ها و آویزهای تخت با رنگ های متنوع برای این سنین مناسب است .

در سنین ۳ تا ۶ ماهگی ، نوزادان دید کامل تری دارند و می توانند اشیا را دنبال کنند. دراین سن نوزاد برای تشخیص و شناسایی اشیا، ممکن است آن ها را لمس و داخل دهان ببرد. بنا براین کتاب های پارچه ای و یا حمامی ؛ عروسک و اسباب بازی های نرم و صدادار غیر سمی مخصوص نوزاد مثل اسباب بازی های برند هولی تویز ، تولو و یا دیگر برند های ساخت اسباب بازی های نوزادی غیر سمی و بی خطر ، برای این سنین مناسب است.

عروسک های پولیشی پنبه ای با پارچه ی نانو و بدون پرزهای بلند نیز مناسب این سن هستند.

در سنین ۶ماه تا یک سالگی کودک علاقه ی خاصی به اسباب بازی های موزیکال و متحرک دارد . او در این سن به کشیدن و هل دادن اشیا و جاگذاری آنها نیز تمایل دارد. اسباب بازی هایی نظیر برج دندونی ، مکعب های رنگی ، تلفن جغجغه ای ، طبل و دایره زنگی ، ماشین و اسباب بازی های کوکی و… مناسب این سنین هستند‌.
در سنین یک تا سه سال کودکان اسباب بازی های بزرگ تر و پیچیده تری را می توانند انتخاب کنند . همچنین در این سن کودکان نوپا تمایل بیشتری به ساخت و ساز و سرهم کردن وسایل دارند، بنا براین لگوهای درشت و پازل های بزرگ ، خانه سازی ها مناسب این سنین هستند.

استخر های توپ و آب ، موتور و ماشین های پایی، اسب و ماهی تعادلی ، کتاب های پازلی و… همگی مناسب این سنین هستند.

در سنین ۳ تا ۶ سال کودکان میتوانند از وسایل رنگ آمیزی، خمیر های بازی ، رنگ انگشتی ، اسلایم و … استفاده کنند. همچنین پازل ها و یا لگوهای با قطعات ریزتر ، خانه و پارک جنگلی های ساختنی و ماشین های کنترلی کوچک و ساده و.. نیز مناسب این سنین هستند‌.
استخر های توپ و آب و بازی های فکری مناسب سنین ۳ تا ۶ سال نیز وجود دارد. در این سن حس مشارکت و تمایل به بازی کردن با پدرو مادر و پیدا کردن هم بازی بیشتر است. بنابراین عروسک ها و ربات ها نیز می توانند هم بازی های مناسبی برای کودکان باشند و قوه ی تخیل و قدرت بیان آن ها را بالا ببرن.

کودکان ۶ سال به بالا علاوه بر اسباب بازی های مهارتی ، نیاز به وسایل کمک آموزشی و مدرسه مانند، بازی های فکری آموزشی ، تخته های مغناطیسی و حروف الفبای انگلیسی و فارسی نیز دارند. پازل ها و لگوهای قطعات ریز و زیاد ، اسکوترها ، ربات ها و کنترلی های سنسوری و بزرگ ، فیگور ها و عروسک های شخصیت کارتونی وغیره نیز مناسب این سنین هستند.


 شما میتوانید تمامی اسباب بازی های مناسب هر گروه سنی را از منو صفحه ی اصلی سایت فروشگاه اسباب بازی کپلی توی مشاهده و انتخاب نمایید.


نکات مهم در خرید اسباب بازی بر اساس قیمت و کیفیت 

ایده آل ترین  و مناسب ترین اسباب بازی برای کودکمان ،  یک اسباب بازی با کیفیت در عین حال  با قیمت مناسب است. اما بسیاری از مواقع مجبور میشویم بین کیفیت و قیمت یکی را انتخاب کنیم. یکی دیگر از نکات مهم در خرید اسباب بازی مناسب ، در نظر گرفتن کیفیت اسباب بازی ، در کنار قیمت آن است.
 کودکان زمان زیادی را با اسباب بازی های خود میگذرانند . بنابراین جنس و کیفیت مواد سازنده ی یک اسباب بازی بسیار حائز اهمیت است. مسلما اسباب بازی های برند و شناخته شده ،از مواد مرغوب تر و کنترل شده تری ساخته شده اند و به همان نسبت قیمت بالاتری نیز دارند.

اگرچه برند های معروف و با کیفیت ایرانی نیز وجود دارند که علاوه بر کیفیت، قیمت مناسب تری نیز به نسبت برندهای خارجی دارند. برند هایی مانند درجDorj ، زرین تویز، تک توی، نیکو و… که همگی در قسمت برندهای اسباب بازی منو سمت راست سایت کپلی توی موجود هستند.


 سلیقه و شخصیت کودک در انتخاب اسباب بازی


به نوشته ی براتون سو ، نویسنده ی کتاب های روانشناسی کودک ، “بازی کردن زبان ارتباطی کودک و اسباب بازی واژه های آن زبان است.”
در نظر گرفتن سلیقه و شخصیت کودک از جمله  نکات مهم در خرید اسباب بازی  به شمار می آید. گاهی پیش می آید که یک اسباب بازی برای کودکمان می خریم و یا به عنوان هدیه دریافت میکنیم ، اما حتی یکبار هم با آن بازی نمیکند. شما باید روحیات و تیپ شخصیتی کودک خود را شناسایی و به انتخاب های اون احترام بگذارید. تا حد امکان اسباب بازی های مناسب کودک خود را به اون نشان داده و از او بخواهید که خوداو ، اسباب بازی اش را انتخاب کند . برای اینکار شما میتوانید دسته ی مناسب کودک خود بر اساس سن و جنسیت را از منو اصلی سایت انتخاب کرده وآن صفحه را به کودک خود نشان داده تا آن را انتخاب کند‌.که این ویژگی یکی از مزایای خرید اسباب بازی آنلاین به شمار می آید.
 با اینکار علاوه بر درک نیاز کودکمان ، حس احترام و عزت نفس اورا بالاتر میبریم و از طرفی کودک با مراقبت از اسباب بازی منتخب خود ، مسئولیت در قبال انتخاب را یاد میگیرد.


کلام آخر:

سایت فروشگاه اسباب بازی کپلی توی با در نظر گرفتن تمامی  نکات مهم در خرید اسباب بازی ، بستری را برای انتخاب راحت و مناسب شما عزیزان در حوزه ی اسباب بازی فراهم نموده و همواره در تلاش است تا با بهبود خدمات و کیفیت ، سهم کوچکی در زیبا و رنگی تر کردن دنیای کودکانتان داشته باشد.